[t5i3]
DE LA VILLE DE PARIS.
197
1513.
CCXCIII.— Election de sire Geoffroy DuSouchay et de Pierre L'Escot, Conseillers dé la Ville ;
ET DE MAISTRE JéHAN Le ClERC LE JEUNE AU LIEU DE MAISTRE JéHAN Le ClERC , SON PERE ,
QUI S'EN EST DESCHARGÉ. 21 mars i5i3. (Fol. 254 r°.)
L'an mil vc xii, le lundi xxie jour de Mars, a esté faicte Assemblée des Conseillers de la Ville pour proceder à l'election de deux Conseillers de lad. Ville ou lieu de feuz sire Jehan Le Gendre et maistre Jaques Piedefer, en leur vivant Conseillers d'icelle Ville. En laquelle Assemblée sont comparuz : messrs les Prevost des Marchans el quatre Eschevins de la Ville; mess™ maistres Jaques Olivier et Charles Guillart, presi­dens en la Court de Parlement; maistres Jehan de La Haye, president es Requestes du Palais; Jehan de Vuygnacourt et Jehan Brulart, conseillers en lad. Court; Nicole Viole, Loys de Harlay, Henry Le Begue, Estienne Huvé, Mary Bureau, Charles de Mont­mirel , Jehan Le Clerc et Nicole Charmolue, tous Con­seillers d'icelle Ville. Et ont esté esleuz concordable-ment, c'est assavoir : ou lieu dud. Le Gendre sire Geoffroy Du Souchay, l'ung desd. Eschevins, et ou lieu dud. Piedefer maistre Pierre L'Escot, procureur du,Roy es generaulx de la Justice des Aydes.
Ce fait, en lad. assemblée, led. maistre Jehan Le Clerc a dit et remonstré comme avoit ja long temps qu'il estoit l'ung des Conseillers de la Ville, auquel estat à son povoir s'estoit conduit et employé le mieulx qu'il avoit sceu; et que dès or mais estoit d'an­cien eage et de dure oye, par quoy ne pourroit d'ores en avant soy bonnement trouver aux Assemblées ne y servir ia Ville selon qu'il seroit bien expédiant : sup­pliant pour ces causes l'avoir et tenir pour deschargé dud. estat de Conseiller de la Ville, suppliant en oultre mess™ les assistans vouloir en pourveoir maistre Jehan Le Clerc son filz, lequel est clerc des Comptes du Roy nostre s° en sa Chambre des Comptes àParis, et marié et habitué en icelle ville. Ce fait, s'est retiré hors du Conseil.
Et après mond. sr le Prevost des Marchans a dit à mesd. srs les assistans en icelle Assem­blée :
" Mess™, vous avez oy les deux requestes que a faictes
maistre Jehan Le Clerc : l'une qu'il soit receu à soy des­charger de son estat de Conseiller de la Ville, et l'autre qu'il vous plaise en pourveoir son filz. Quant est de la premiere, elle appartient à nous Prevost des Marchans et Eschevins à le recevoir à soy des­mettre de sond, estat en noz mains comme font tous autres Officiers de la Ville. Puis, ce fait, appartient à mess™ les Conseillers et nous proceder à l'election d'ung autre en son lieu."
A quoy mess™ les Conseillers assistans ont res­pondu qu'il n'y avoit que bien en cela, et pour ce advisassent entre eulx Prevost et Eschevins s'ilz veoient cause de recevoir led. Le Clerc à sov deschar-
ti
ger de sond, estat. Ce fait, mond. sr le Prevost en a demandé à mesd. s™ les Eschevins leurs oppinions, qui tous ont esté d'avys pour les causes par luy allé­guées le tenir pour deschargé dud. estat.
El après ce, icellui monsr le Prevost a demandé à mesd. s™ les Conseillers s'ilz vouloyent dès à pre­sent eslire en son lieu ou attendre à autre journée expresse pour ce faire; lesquelz ont esté d'avys de s'en despescher dès à present sans avoir peine de soy rassembler à autre journée pour ceste ma­tiere.
Et ce fait, mond, s" le Prevost des Marchans a fait proceder à lad. election, ct a demandé particuliere­ment à ung chascun des assistans leur advys. Tous lesquelz, nemine discrepante, ont esté d'avys et op­pinion que la requeste faicte par led. maistre Jehan Le Clerc d'avoir son filz pour recommandé en la provision dud. estat de Conseiller de la Ville estoit bonne et honneste, juste et raisonnable, mesmement que sond. Clz estoit de bonnes mœurs ct hon­neste conversation, bien apparenté etqualilfié; par quoy l'ont esleu et nommé Conseiller de la Ville vaccant par la demission et descharge de sond.
pere
W.
-1' En marge de ce paragraphe final, le scribe a répété la rubrique déjà inscrite en tète de l'article : Election de maistre Jehan Le Clerc, le jeune, Conseiller de la Ville, ou lieu de maistre Jehan Le Clerc son pere.